19/04/2018
de week van tal #16

de week van tal #16

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En soms ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies, en wat er zoal verder ter tafel komt.

16/04/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 16 van deze serie, week 41 van mijn looptraining.

De week zelf? Werk, repetitie met YTMIDM, ritje milieustraat, tuin, zon. Verder nog niets concreets.

Museumbezoek staat op het lijstje voor deze week. In eerste instantie is het plan om maandag na mijn afspraak naar het Stedelijk of het Noordbrabants in Den Bosch te gaan. Maar dan heb ik de bus bij me, en die parkeert niet zo handig. Nog even kijken wanneer. Komt goed.

Looptraining: ik ben vorige week begonnen met een trainingsschema, gericht op het over zes weken op wedstrijdniveau kunnen lopen van de tien kilometer. Niet dat ik wedstrijden ga lopen trouwens. Het helpt me om beter, sneller, lichter te gaan lopen. Hoop ik.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen, in minuten. Elke training begint met een warmup van 1,5WL en eindigt met een cooldown van 1,5WL.)


16/04/2018

Goed gesprek.

Wildsedijk, Maren-Kessel
Wildsedijk, Maren-Kessel

Lees verder »

Satriani

de stoeprand

Vanavond naar de afsluitende avond van de Sena Performers European Guitar Award (SEGA) in Gebouw-T te Bergen op Zoom. Dit jaar gaat de award naar Joe Satriani, één van de belangrijkste rockgitaristen van de voorbije dertig jaar. En toevallig ook werkgever van mijn vrienden Mike Keneally en Bryan Beller. Op Wikipedia lees je meer over Joe. En ook al ken je zijn werk niet (wat ik me best kan voorstellen), misschien heb je weleens van hem gehoord als zijnde de man die Coldplay op vermeend plagiaat aansprak.

Ik ken de muziek van Satriani uit de tijd dat wij allebei nog haar op onze kruin hadden staan. Een aantal geweldige gitaar instrumentals, speltechnisch van een andere wereld, inclusief duikvluchten en veel pielen. Na verloop van tijd had ik het wel gehoord en ik heb hem daarna ook niet echt meer gevolgd. Tot voor een paar jaar terug, toen eerst Mike en later ook Bryan in Satriani’s band gingen spelen.

Mike Keneally? Bryan Beller? Vrienden? Ja, hoe vat ik dit in een paar zinnen samen? Ik leer Mike kennen als gitarist/toetsenist in de 1988 band van Frank Zappa. Later speelt hij -samen met Bryan, en ook Joe Travers (nu ook bij Satriani)- in Z, de band van de zonen Zappa. En hij heeft dan inmiddels al een paar soloplaten gemaakt. Bizar virtuoos, eclectisch en humoristisch. Bryan speelt vanaf midden jaren negentig in Mike’s bands.

Lees verder »

de week van tal #15

de week van tal #15

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En soms ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies, en wat er zoal verder ter tafel komt.

09/04/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 15 van deze serie, week 40 van mijn looptraining.

De week zelf? Repetitie met YTMIDM, (naar blijkt) laatste keer therapie, Satriani, lenteschoonmaak, werk. En een beslissing over een te volgen cursus.

En ik heb een bezoek aan een museum op het lijstje staan. Maar het is deze week Nationale Museumweek. Mij iets te druk. Misschien volgende week maandag naar Den Bosch, naar het Stedelijk of het Noordbrabants, na mijn afspraak in Maren.

Looptraining: ik ga de komende weken lopen aan de hand van een trainingsschema (zie vorige week). Ik ben benieuwd.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen, in minuten. Elke training begint met een warmup van 1,5WL en eindigt met een cooldown van 1,5WL.)


09/04/2018

Goed, ik ben een stijfkop. Soit.

Vanavond repetitie.
Lees verder »

De week van Tal #14

de week van tal #14

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En soms ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies, en wat er zoal verder ter tafel komt.

02/04/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 14 van deze serie, week 39 van mijn looptraining.

De week zelf? Nog geen idee. Een paar afspraken en halve plannen. Amsterdam. En wat klusjes.

Looptraining: lekker lopen.

Het streven is om elke training minstens 30 minuten hard te lopen. Bij voorkeur drie keer per week. De weekplanning is niet heilig. Slechts een streven.

De weekplanning:
Dag 1: intervallen (> 10 min.)
Dag 2: kortere intervallen (< 10 min.)
Dag 3: duurloop (weekend)

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen. Elke training begint met een warmup van 1.5WL en eindigt met een cooldown van 2WL.)


02/04/2018

Regen.

Lees verder »

de week van tal #14

de week van tal #13

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En soms ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies, en wat er zoal verder ter tafel komt.

26/03/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 13 van deze serie, week 38 van mijn looptraining.

Veel muziek deze week: maandag repetitie met de Nowhere Boys, woensdag repetitie met YTMIDM, zaterdag optreden met de Nowhere Boys in Zundert. En ik heb wat ideetjes die het einde van mijn sabbatical lijken in te luiden. Ik wacht op nieuws van een klant. IB2017 wacht op mij. De tuin. Verder zien we wel.

Looptraining: het voorjaar is begonnen, de thermische onderkleding kan de kast in, zon op al onze wegen. Zin in.

Het streven is om elke training minstens 30 minuten hard te lopen. Bij voorkeur drie keer per week. De weekplanning is niet heilig. Slechts een streven.

De weekplanning:
Dag 1: intervallen (> 10 min.)
Dag 2: kortere intervallen (< 10 min.)
Dag 3: duurloop (weekend)

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen. Elke training begint met een warmup van 1.5WL en eindigt met een cooldown van 2WL.)


26/03/2018

Twee korte nachten, de interne klok die “te vroeg!” schreeuwt, weinig energie, wat ongemakken: een zomertijd ochtenddip. Koffie!

In de avond een kleine vier uur repeteren met de Nowhere Boys. Zaterdag spelen we in Zundert. Zin in.

Nowhere Boys (Rudy, Raymond, Joris - Maarten buiten beeld)
Nowhere Boys

 

Lees verder »

de week van tal #12

de week van tal #12

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En soms ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies, en wat er zoal verder ter tafel komt.

19/03/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 12 van deze serie, week 37 van mijn looptraining.

Na de drukke vorige week staat er voor deze week minder op de kalender. Maandag repetitie met YTMIDM, een paar werkklussen, een eerste ronde IB, en misschien werk in de tuin. Zaterdag wordt mijn pa 79.

Afhankelijk van de drukte en de zin wil ik proberen weer naar een museum te gaan. In de Kunsthal loopt nu de expositie “Hyperrealisme Sculptuur“. Daarnaast zijn er tentoonstellingen met minder bekend werk van Dick Bruna, fotografie van Eli Dijkers, en installaties van Gijs van Lith. Ben benieuwd.

Looptraining: ik heb wat in te halen, dus als het even kan gewoon op dinsdag, donderdag en zaterdag. Die ijstijd van afgelopen weekend is voorbij, al blijven de nachten en ochtenden nog koud.

Voor deze wintermaanden geldt dat ik per training minstens 30 minuten wil hardlopen. Bij voorkeur drie keer per week. De weekplanning is niet heilig. Slechts een streven.

De weekplanning:
Dag 1: intervallen (> 10 min.)
Dag 2: kortere intervallen (< 10 min.)
Dag 3: lange afstand (weekend)

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen. Elke training begint met een warmup van 1.5WL en eindigt met een cooldown van 2WL.)


19/03/2018

Repetitie met YTMIDM. Zonder Edwin deze keer, dus aandacht voor de gitaren. We hebben eerst drie van de vier liedjes van vorige week onder handen genomen. Flinke stappen voorwaarts. En daarna een selectie van een stuk of zes, zeven liedjes gemaakt uit de shortlist, voor de komende repetities. Plus een paar nieuwe verzoekjes. Goed gewerkt, een fijne avond.

Lees verder »