24/05/2018
Rafeltjes

de week van tal #21

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En vaak ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies. Plus wat er zoal verder ter tafel komt.

21/05/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 21 van deze serie, week 46 van mijn looptraining.

Looptraining: ik ben zes weken geleden begonnen met een trainingsschema, gericht op het kunnen meedoen aan een (fictieve) tien kilometer wedstrijd eind mei. Welnu, het is zover: donderdag kan ik aan de bak. De afstand zal geen probleem opleveren. Hopelijk lukt het in een goed tempo.

De week zelf? De fallout van de kwestie. AVG. Tuin.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen, in minuten. Elke training begint met een warmup van 1,5WL en eindigt met een cooldown van 1,5WL.)


21/05/2018 Training #147

Rond een uur of zes zijn de kraaien wakker, en dus ik ook. Ik draai me om, maar terug in slaap lukt niet echt. Een mysterieus appje. Nieuws, YouTube, longread, IG. Om half acht eruit. Korte bodyscan. En dan naar buiten.

Dag 23: een tempo run van 4½ km, gemiddelde snelheid 6:23/km

#147 08:15u: 29HL (29/32 min). Route Wildestraat/zwembad. 5,0/5,3 km. 14C, bewolkt
Dit is de derde opeenvolgende loopdag. Helemaal uitgerust voel ik me niet. Het gaat ook stroefjes, zeker aan het begin. Toch loop ik die eerste kilometer in 5:48. Dat valt mee. Eens kijken of dat vast te houden is. Ik richt me op het ritme van mijn passen en op een soepele tred. Na kilometer twee zit ik op 5:50/km. Dan komt ook de ontspanning. Het goede gevoel. En de rust. Mijn uiteindelijke gemiddelde snelheid over deze vijf kilometer tempo run is 5:48/km.

Lees verder »

de week van tal #20

de week van tal #20

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En vaak ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies. Plus wat er zoal verder ter tafel komt.

14/05/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 20 van deze serie, week 45 van mijn looptraining.

De week zelf? Repetitie met YTMIDM. De kwestie. Twee Autobahn-dagen. Wat losse zaken. En verder zien we wel.

Looptraining: ik ben een paar weken geleden begonnen met een trainingsschema, gericht op het kunnen meedoen aan een (fictieve) tien kilometer wedstrijd eind mei. Voor deze week staan o.a. een duurloop van elf kilometer en een NTC work-out in de planning. Maar dat kan nog veranderen.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen, in minuten. Elke training begint met een warmup van 1,5WL en eindigt met een cooldown van 1,5WL.)


14/05/2018

Stilte. Een onrustige nacht.

De repetitie komt te vervallen, in verband met een blessure van onze drummert. De arme jongen wilde het nog wel proberen. Maar na het zien van de foto’s van zijn enkel leek rust (en ijs) ons een beter idee.

 

Lees verder »

de week van tal #19

de week van tal #19

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En vaak ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies. Plus wat er zoal verder ter tafel komt.

07/05/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 19 van deze serie, week 44 van mijn looptraining.

De week zelf? Er staan een paar dingen op het planbord. Iets van vorige week. Een beslissing over voortzetting van een project (al heb ik die beslissing eigenlijk al genomen). De tuin. Geen plannen voor de vrije dagen. Vroeger traden we nog wel eens op. Das war einmal…

Looptraining: ik ben een paar weken geleden begonnen met een trainingsschema, gericht op het kunnen meedoen aan een (fictieve) tien kilometer wedstrijd eind mei. Nu heb ik twee weken terug wat achterstand opgelopen. Dus of dat nog haalbaar is, weet ik niet. Niets moet. Ik doe wat ik kan. En dan zien we het eind deze week wel weer.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen, in minuten. Elke training begint met een warmup van 1,5WL en eindigt met een cooldown van 1,5WL.)


07/05/2018

Goedemorgen!

En dan vooral Symphony No.3! Op aanraden van ST.

Lees verder »

de week van tal #18

de week van tal #18

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En soms ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies, en wat er zoal verder ter tafel komt.

30/04/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 18 van deze serie, week 43 van mijn looptraining.

De week zelf? “Das Beste oder nichts”. Fahren fahren fahren auf der Autobahn. Verder staat er weinig gepland.

Looptraining: ik ben onlangs begonnen met een trainingsschema, gericht op het eind mei op wedstrijdniveau kunnen lopen van de tien kilometer. Mijn verkoudheid (ik houd er hierna over op) heeft me op een beetje achterstand gezet. De agenda van deze week biedt niet veel ruimte. Kortom, wat het deze week gaat worden, valt te bezien.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen, in minuten. Elke training begint met een warmup van 1,5WL en eindigt met een cooldown van 1,5WL.)


30/04/2018

Een mooie droom. Op tijd wakker, fit, goed gemutst. Koffie!

Iets na kwart over zeven stap ik in de auto en rijd naar de “baas”. Het blijkt relatief rustig te zijn. Relaxte maandag, Radio 4 aan, blik op de weg, gas erop, ontspannen. Glimlach. Misschien vanmiddag toch lopen? Dan mag het wel eerst stoppen met regenen.

Lees verder »

ytmidm

27/04/2018 – optreden ytmidm, koningsdag, boskoop

Mijn verslag voor de YTMIDM website:

Spelen op Koningsdag 2018? In de Flora? In Boskoop? Ja, tuurlijk!

Vaste lezers weten het: we komen graag in Boskoop. En al een hele tijd, langer dan ik weet (ik ben pas sinds 1999 lid van YTMIDM). We hebben er zeker een keer of twintig opgetreden.

Een constante factor in Boskoop is altijd de familie Dufais geweest. Eerst als uitbaters van De Rozenburcht. En sinds een aantal jaren runt de familie Flora Boskoop. Altijd gastvrij, altijd goed verzorgd, altijd leuk. De Flora is absoluut een aanrader, ook voor goed eten, gezellig terrassen, vergaderen, etc.

Boskoop dus. Zin in.

Lees verder »

de week van tal #17

de week van tal #17

Om een beeld te hebben van de voortgang van mijn looptraining houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdatet. En soms ook met andere dingen die spelen. Aan het eind van de week volgt de stand der zaken, plussen en minnen, eventuele conclusies, en wat er zoal verder ter tafel komt.

23/04/2018: Aan het begin van de week

Aflevering 17 van deze serie, week 42 van mijn looptraining.

De week zelf? Werk, van die verkoudheid afkomen, optreden met YTMIDM.

Museumbezoek: met hoe ik me nu voel, zal er weinig van komen. We zullen zien. Komt goed.

Looptraining: ik ben onlangs begonnen met een trainingsschema, gericht op het eind mei op wedstrijdniveau kunnen lopen van de tien kilometer. Niet dat ik wedstrijden ga lopen trouwens. Het helpt me om beter, sneller, lichter te gaan lopen. Hoop ik.

Dit is week drie. Een “licht” schema, met benchmark, work-out en herstel run. Misschien ga ik schuiven, want de week hierna heb ik minder gelegenheid om te lopen.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen, in minuten. Elke training begint met een warmup van 1,5WL en eindigt met een cooldown van 1,5WL.)


23/04/2018

Al voel ik me beter dan gisteren, echt van harte gaat het nog niet. Duf en moe. Als ik de repetitie met YTMIDM van vanavond had kunnen afzeggen, had ik het gedaan. Maar we hebben vrijdag een optreden gepland, en er is nog veel te doen. We zullen zien.

 

24/04/2018

Lees verder »