lopen met tal #19

Om een beeld te hebben van de voortgang houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdate. Met aan het eind de stand der zaken, plussen en minnen, en eventuele conclusies na die week.

Het plan voor deze week

Week negentien van mijn looptraining. Wat ik vorige week al schreef, het gaat de komende tijd vooral om het lopen, en niet om doelen, records en zo. Gewoon lopen, ontspannen, zweten, en goed voelen. Drie keer per week is het streven, vier keer zou mooi zijn.

En wat de week verder zoal brengt.

Lees verder

lopen met tal #18

Om een beeld te hebben van de voortgang houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdate. Met aan het eind de stand der zaken, plussen en minnen, en eventuele conclusies na die week.

Het plan voor deze week

Week achttien van mijn looptraining. Blah blah doelen. De stijgende lijn is de laatste tijd wat minder stijgend, in ieder geval voor het lopen. Alsof ik er harder voor moet werken. Het kan natuurlijk ook met de invulling van de afgelopen weken te maken hebben. Gelukkig voel ik me na het lopen altijd beter dan ervoor. Voor zover ik motivatie nodig heb, is dat iets om aan vast te houden.

Ik verwacht dat het weekdoel de komende weken hetzelfde zal blijven. Prima. En misschien dat dat helpt om gemakkelijker te gaan lopen. Die halve marathon is voor volgend jaar…

Lees verder

lopen met tal #17

Om een beeld te hebben van de voortgang houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdate. Met aan het eind de stand der zaken, plussen en minnen, en eventuele conclusies na die week.

Het plan voor deze week

Week zeventien van mijn looptraining. Vorige week verliep rommelig. Niet alleen het lopen. Ach, ‘t is zoals ‘t is. Deze week? Het lopen is ter ontspanning, voor een gezonde geest in een gezond lichaam. De reis, niet de bestemming. Dus maak ik voor deze week een nieuwe planning, en dan zien we wel. Voorwaarts!

Een kleine wijziging ten opzichte van vorige afleveringen van ‘Lopen met Tal’ is dat ik de week voortaan op zondag afsluit.

De weekplanning:
Dag 1: weekdoel
Dag 2: kortere intervallen
Dag 3: lange afstand (weekend)
Dag 4: sprinten + joggen (optioneel)

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen. Elke training begint met een warmup van 1.5WL en eindigt met een cooldown van 2WL.)


31/10/2017: Training #68

08:35u: 4x 7HL/2WL + 1x 9HL/0WL (37/48.5 min). Route Wildestraat/zwembad/Kerkdijk. 7,1 km. 8C, beetje wind

Sapperdeflap. Dat is even aanpoten! De stresserige vorige week, het overlijden van oom Henk, en het weekend met de Nowhere Boys zitten nog volop in de benen, schouders en kop. Gisteren repetitie met YTMIDM, inclusief iets uitgebreidere derde helft dan de bedoeling was. En dan voor vanmorgen een pittige training op de planning. Die heb ik toch maar verwisseld met #69.

Lees verder

28/10/2017 – optreden nowhere boys, de avenue, breda

Van het één komt het ander. Vorige maand viel ik in bij de Nowhere Boys voor twee optredens op het Orion Lyceum/Markenhage campus. Dat was mij goed bevallen. En hen kennelijk ook, want vrij snel volgde een uitnodiging om mee te spelen tijdens BeatleMania The End.

BeatleMania is een jaarlijkse Beatles avond in de Avenue in Breda (voorheen in de Para). Een hele avond Beatles muziek. Het wordt georganiseerd door (of de mensen rond) The B-Tones (voorheen de Real Stallions). De editie van dit jaar is overigens de laatste in deze opzet.

Beatlemania The End
bron: facebook.com

Een hele avond Beatles betekent dat er tussen de bands overlegd moet worden over wie wat wel en niet speelt. Wat ik voor het vorige optreden in alle gauwigheid had ingestudeerd, valt grotendeels af. Nou zal het maar een setje van twintig minuten worden, maar met die korte tracks van vroeger zijn dat toch al snel zeven of acht liedjes. En hoewel ik de Beatles songbook van binnen en buiten ken, is het altijd een uitdaging om die liedjes te spelen. Nooit onderschatten, die Beatleliedjes.

Lees verder

henk

Toen ik gisterenavond aankwam bij de studio waar we met de Nowhere Boys zouden repeteren, ontving ik een appje van mijn pa. Hij had net bericht gekregen dat mijn oom Henk, broer van mijn moeder, aan het begin van de avond was overleden.

Ik moest meteen terugdenken aan het verjaarsdagfeest van mijn tante Miep van een paar jaar terug. Een heel gezellige middag, met muziek, lachen, koetjes en kalfjes, en leuke mensen. Aan het eind van de middag brachten pa en ik een losse, ontspannen -en licht benevelde- oom Henk naar huis. Opgewekt, kwaad, serieus en grappen makend, in één zin.

Klote ziekte.

Later die avond, terug thuis, kwam ik deze twee foto’s tegen. Op de eerste foto staan vlnr mijn oma, oom Frans, tante Bep, oom Henk en mijn moeder (ca.1951 denk ik). Op de tweede foto vlnr oom Henk, zijn latere echtgenote Ria, mijn vader, mijn moeder en tante Bep (op vakantie in Duitsland, in 1964). Beide Fransen leven.

Dag, lieve oom Henk. Rust zacht.

A post shared by Antal Adriaanse (@antaladriaanse) on

 


Donderdag 25/10/2017

Vanmiddag in Hank afscheid genomen van oom Henk. Mooie, lieve woorden waarin zijn stem goed doorklonk, fraaie muziek, en een warm gevoel. Kracht. Lieve, sterke neef en nicht. Goed om iedereen te zien. Al is het om een reden die tien, twintig jaar te vroeg is gekomen.

Carpe diem

back to work

Het was een lange zomer… #yoeteekmieindemeeling #ytmidm #wegaanweerbeginnen

A post shared by Yoe Teek Mie In De Meeling (@ytmidm) on

We gaan weer beginnen. Vanavond repetitie. De eerste sinds begin juli. Back to work…

Een maand of wat geleden hebben we een shortlist van een kleine 70 nieuwe covers gemaakt, die ik vervolgens heb uitgezocht en uitgeschreven. Een eerste selectie van elf liedjes heb ik rondgestuurd, en die nemen we vanavond onder handen. Er zitten een paar pittige liedjes tussen, dus ik ben benieuwd.

Meer op de site van Yoe Teek Mie In De Meeling

lopen met tal #16

Om een beeld te hebben van de voortgang houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdate. Met aan het eind de stand der zaken, plussen en minnen, en eventuele conclusies na die week.

Het plan voor deze week

Week zestien van mijn looptraining. Ik denk dat het tijd wordt voor een iets andere invulling van de planning. In plaats van een opbouw naar het weekend is om en om misschien beter. Ook omdat met het herfstweer en de dag-/weekinvulling meer flexibiliteit nodig kan zijn. Vamos!

De weekplanning:
Dag 1: weekdoel
Dag 2: kortere intervallen
Dag 3: zware training (weekend)

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen. Elke training begint met een warmup van 1.5WL en eindigt met een cooldown van 2WL.)


22/10/2017: Training #66

De dag begint met regen. Misschien later.

Lees verder

lopen met tal #15

Om een beeld te hebben van de voortgang houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdate. Met aan het eind de stand der zaken, plussen en minnen, en eventuele conclusies na die week.

Het plan voor deze week

Week vijftien van mijn looptraining. Zat ik me vorige week nog in te dekken voor als het weer spelbreker zou zijn, nu begint de week met recordtemperaturen en schitterend herfstweer. Sterker, we hebben deze zomer weken gehad waarin het kouder was dan nu.

Dus naar verwachting ga ik gewoon zondag, dinsdag, donderdag en zaterdag lopen. In de ochtend zal misschien wat moeilijker worden. ‘s Middags is ook goed. Lekker toch?

De weekplanning:
Dag 0: sprinten + joggen (optioneel)
Dag 1: richting weekdoel
Dag 2: weekdoel
Dag 3: zware training (weekend)

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen. Elke training begint met een warmup van 1.5WL en eindigt met een cooldown van 2WL.)


15/10/2017: Training #62

10:15u: 4x 1HL/1WL+4HL/1WL (20/31.5 min) – sprintjes + joggen. Route trekkertrek. 4,2 km. 15C, stralende zon

Ik voel de 45 minuten training van gisterenochtend en het werken in de tuin van gisterenmiddag te nadrukkelijk in de spieren en rug om voluit te gaan. De sprintjes gaan redelijk, de langere intervallen doen me de nek om. En dan is de gekozen route ook nog eens te kort voor de geplande vijf blokken. Toch 4,2 km. Het is goed zo. Ik zweet er niet minder om.  Lees verder

lopen met tal #14

Om een beeld te hebben van de voortgang houd ik (vooral voor mezelf) per week de trainingssessies bij. Gedurende de week wordt dit artikel telkens na een training geüpdate. Met aan het eind de stand der zaken, plussen en minnen, en eventuele conclusies na die week.

Het plan voor deze week

De veertiende week van mijn looptraining. Nu het weer een rol gaat spelen, ben ik blij dat ik in de afgelopen maanden een redelijke conditie heb opgebouwd. Een of twee dagen uitstel maakt nu niet zo veel uit. En hoewel ‘s ochtends mijn voorkeur blijft houden, zal ik toch vaker in de middag of avond gaan lopen. Lopen als het kan, als het uitkomt.

Voor komende week ga ik op herhaling. Dus nog een keer naar drie keer 13 minuten.

De weekplanning:
Dag 1: richting weekdoel
Dag 2: weekdoel
Dag 3: zware training (weekend)
Optioneel: sprinten + joggen (dag 0)

Maar eerst zondag de uitgestelde zware weekendtraining.

(HL staat voor hardlopen, WL voor wandelen. Elke training begint met een warmup van 1.5WL en eindigt met een cooldown van 2WL.)


08/10/2017: Training #58

Om zes uur wakker. Tijdje naar F1 Japan liggen kijken, met de app. Omgedraaid. Lang blijven liggen. Af en toe zie ik door de jaloezieën een zonnetje, af en toe hoor ik de regen vallen. Maar het plan is wel om te gaan lopen vandaag. Dus eruit en in de benen!

12:05u: 33 HL/2WL + 10HL/0WL (43/48.5 min). Route zwembad/trekkertrek/Brandestraat. 7,0 km. 13C, dikke, vochtige lucht, af en toe regen

Welke kant ik ook kan kiezen, in de verte lijkt er regen op komst. We zien wel. Dan maar nat.

Ik stap al snel af van het 8-30-8 plan (zie #61); het voelt beter om gewoon te gaan lopen. Bij de rotonde van Wagenberg moet ik even wachten om over te kunnen steken, dus maak ik er alsnog een 2WL van. Aan de overkant, ook wachtend, staat een jonge vrouw; rond de dertig, mooi, lang, benen die niet lijken te eindigen. Als we oversteken, kijken we beiden even naar de wolken en lachen naar elkaar. Lees verder