Zorgen

DWDW #48: Een wending

Aan het begin van de week

Er staan een paar afspraken in de agenda. Of die doorgaan hangt af van de eerdergenoemde bal, die al een tijdje elders ligt te liggen. Wat die bal betreft gaat het in ieder geval een interessante week worden.

I’m empty and aching and I don’t know why

America, Paul Simon

28/11/2022

Een doorgehakte knoop: ik pak het hardlopen na de koude maanden weer op. Een kwestie van teveel ‘te-s’: te koud, te donker en te weinig zin.


It takes 20 years to build a reputation and five minutes to ruin it.
If you think about that, you’ll do things differently.

Warren Buffett

Een gesprek over analoog en digitaal, vinyl en CD, de matige kwaliteit van hedendaagse vinylpersingen en de vraagtekens die je kunt zetten bij het gros van de ‘kenners’ die het verschil tussen analoog en digitaal menen te kunnen horen*, bracht me terug bij de Mobile Fidelity controverse van een paar maanden geleden. In het kort: MoFi verkocht exclusieve vinyl persingen (125 dollar) aan audiofielen, met de garantie dat het hele traject, van master tot eindproduct, volledig analoog was. Dat bleek een leugen te zijn, waarmee het USP niet meer uniek was en bovendien heel veel ‘kenners’ voor lul kwamen te staan, met hun feilloze oren. Categorie wonderolie en wensdenken.

In dit artikel op de site van Goldmine Mag worden de ontdekking, de fallout en de huidige stand van zaken beschreven. Leerzaam en vermakelijk.

* Overigens zijn er wel degelijk mensen die het verschil kunnen horen. Of dat een zegening of een vloek is, is iets voor een andere keer.

Public relations is far different from Crisis Communications. PR is generated as a positive, proactive activity, [whereas] Crisis [Communications] acts from a disadvantage in a negative, reactive environment.

Larry Jaffee, Goldmine Mag

Vandaag stonden er op drie verschillende momenten van de dag pakketbezorgers aan de deur. Ik heb de laatste weken best een (voor mijn doen) boel geld uitgegeven aan dingen die ik eigenlijk niet per se nodig heb. Dat gaat nu stoppen.

29/11/2022

En dan zit het erop… Een afspraak voor donderdag gaat niet door; ik ‘hoef’ niet mee. Ook weer zonder opgave van reden.

Omdat het me allemaal toch niet lekker zit, stuur ik een kort en weloverwogen geformuleerd mailtje naar de CEO. Diezelfde op CEO wiens bericht het al weken wachten is. Vijf minuten later is er een uitnodiging. Weer een nieuwe wending. We gaan het zien.

30/11/2022

“Kathy”, I said as we boarded a Greyhound in Pittsburgh
“Michigan seems like a dream to me now”
It took me four days to hitchhike from Saginaw
I’ve gone to look for America

America, Paul Simon

De liefste is jarig! Hoera!


‘t Is weer zo’n dag: een oom blijkt ongeneeslijk ziek te zijn, oud-wielrenner Davide Rebellin wordt doodgereden en Fleetwood Mac’s Christine McVie overlijdt.

01/12/2022

02/12/2022

Mijn bus is thuis.


Een van mijn favoriete Paul McCartney liedjes is eindelijk weer op de streaming platforms te vinden. (I Want to) Come Home was de single bij de film Everybody’s Fine. Hij stond niet op de soundtrack van de film en was ook als single al snel niet meer te vinden. Nu dus weer wel.

Mijn god, wat een geweldige song!

originele mix (2009)

‘verkeerde’ edit (2022)*

* Op YouTube hebben ze in plaats van de single de demo (B-kant) geüpload. God weet waarom. Prutsers. Nou ja. Ze zijn de video’s ook aan het uploaden, dus dat komt allemaal weer goed. En op Spotify c.s. staat de goede versie.

Bookends

Bookends kwam hard binnen. Zodanig dat ik gisteren een box met het volledig werk van Simon & Garfunkel heb gekocht. En ik ben er erg blij mee dat die box nu in de kast staat.

Bookends is een van de eerste albums die ik bewust heb beluisterd. Mam had een paar Simon & Garfunkel albums, waaronder dit Bookends. Toen maakte het indruk, vooral muzikaal. Nu, na al die jaren, dringen ook de woorden door. Indrukwekkend.

03/12/2022

Wat was er nou met die bus aan de hand? Er zat een flinke hoeveelheid drab en water in de brandstoftank, waarschijnlijk als gevolg van een lekke tankdop en/of tankafdichtrubber. De tank is schoongemaakt, het brandstoffilter is vervangen en het ding is nog eens uitgelezen. Alles in orde, zo te zien in ieder geval. Er is nog wel een melding over twee gloeibougies; de bus start zonder problemen, dus daar doen we pas iets aan als het een probleem wordt. En passant kwamen we er ook nog achter dat de brandstofmeter een veel lagere stand aangaf dan de inhoud van de tank (geen 60 maar 90 liter…). Van dat laatste lig ik overigens niet wakker (andersom zou het lastiger zijn).

Dus, het lijkt erop dat alles weer in orde is. Afgetankt (76 liter, hatsekidee), rondje gereden. Voorlopig blijf ik even rund um Hause, om het onderlinge vertrouwen tussen bus en baas te herstellen.

04/12/2022

De week die was

Weer een nieuwe wending, zo lijkt het. We gaan het zien. Nergens op vooruitlopen. Zeker nu niet. Eerst maar eens luisteren. En dan beslissingen over de toekomst nemen.

Veel muziek. En veel voetbal, meer dan ik van plan was te volgen. Weinig anders op de buis. Best een boel aan het hoofd, dus domme nietszeggende afleiding is -zeker in de avond- welkom.

Antal

Instagram: @antaladriaanse
Facebook: @antaladriaanse


#NowPlaying

Eric Clapton (Delaney Bramlett mix) (1970/2021) – Eric Clapton ****
Sound of Joy (1956/1968) – Sun Ra & The Arkestra ****
Après (2012) – Iggy Pop ****
Night and Day (1982) – Joe Jackson *****
City That Care Forgot (2008) – Dr.John & The Lower 911 ***
Vaughan Williams: Tallis Fantasia, Fantasia on Greensleeves, The Lark Ascending, etc. (1972) – Academy of St. Martin in the Fields, Sir Neville Mariner ****
Alma-Ville (1969) – Vince Guaraldi ***
Super Session (1968) – Mike Bloomfield, Al Kooper and Stephen Stills ***
Song for My Father (1965) – The Horace Silver Quintet *****
Barefoot Boy (1971) – Larry Coryell ****
Permanent Waves (1980) – Rush ***½
Push Push (1971) – Herbie Mann ***
The Night They Came Home (2021) – Mr.Bungle ****
Pat Metheny Group (1978) – Pat Metheny Group ***
Ready for Freddie (1961) – Freddie Hubbard *****
Bookends (1968) – Simon & Garfunkel *****
Sail On Sailor – 1972 Super Deluxe Edition (1972/2022) – The Beach Boys ****

*= bah | **= mwah | ***= oké (voor een keer) | ***½=oké (voor herhaling vatbaar) | ****= aanrader | *****= top | *****=verplicht luisteren/kijken